مجموعه تبلیغاتی مهران وب

۳۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
hrduqu

به گزارش ایسناو به نقل از انگجت، گوگل امروز قابلیت "هوش مصنوعی"( AI) سرگرم ‌کننده‌ای را انجام داد که موسوم به "موو میرور"( Move Mirror) است.

در این قابلیت جدید حرکتی که کاربر انجام می‌دهد، با صدها تصویر دیگری که مانند حرکت کاربر بوده است، تطابق داده می‌شود.

زمانی که کاربران گوگل به وب سایت "موو میرور"( Move Mirror) مراجعه می‌کنند، وب سایت از کاربران اجازه می‌خواهد که به دوربین رایانه‌ آن‌ها دسترسی پیدا کند.

این وب‌سایت از یک سیستم "بینایی رایانه‌ای" موسوم به " PoseNet" استفاده می‌کند تا حرکات بدن کاربر را تشخیص دهد و حرکتی که وی انجام داده است را با تمام حرکات موجود در سیستم مطابقت می‌دهد.

سپس حرکت کاربر با بیش از ۸ هزار تصویری که در وب سایت است، مقایسه می‌شود تا سیستم دریابد که بهترین و مشابه‌ترین تصویر کدام است.

کاربران این وب سایت حتی می‌توانند "GIF" حرکت خود را نیز درست کنند.

گوگل گفت: با استفاده از وب سایت "موو میرور" ما نشان می‌دهیم که تکنیک "بینایی رایانه‌ای" برای همه‌ افرادی که یک "کامپیوتر "و "وب‌کم" دارند، قابل دسترس است.

گوگل همچنین اعلام کرد که کاربران نگران تصویر گرفته شده از خود نباشند. زیرا این عکس ذخیره نمی‌شود و به سرور گوگل نیز ارسال نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
rxipvh

دانشمندان "دانشگاه استنفورد" موفق به توسعه یک سیم مغناطیسی شده‌اند که این سیم به پزشکان کمک می‌کند تا پیش از اینکه علایم سرطان در بیمار آشکار شود، آن را تشخیص دهند.

به گفته محققان این دستگاه از داخل سیاهرگ عبور می‌کند و با جذب سلول‌های تومور نادر و بدخیم می‌تواند از ظهور و پیشرفت این بیماری جلوگیری کند.

طول این سیم به اندازه انگشت کوچک یک فرد بالغ و ضخامت آن نیز به اندازه یک گیره کاغذ است. این دستگاه در شناسایی سرطان‌هایی مانند پانکراس، تخمدان و سرطان کلیه که در آن علایم تنها در مراحل بعد از بیماری سرطان ظاهر می‌شوند نیز بسیار موثر است.

سلول‌هایی که تومور را جدا می‌کنند تا به طور آزادانه در جریان خون حرکت کنند، می‌توانند به عنوان نشانگرهای زیستی سرطان عمل کنند.

"سَم گمبیر"(Sam Gambhir) استاد پرتوشناس دانشگاه استنفورد و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این سلول‌های تومور در حال گردش بسیار کوچک هستند. با انجام یک آزمایش خون ساده از افراد، پزشکان نمی‌توانند وجود این سلول‌های تومور در حال گردش را در لوله آزمایش تشخیص دهند زیرا این کار همانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است پس پزشکان به بیمار می‌گویند شما مشکلی ندارید و همه چیز خوب است.

محققان آزمایشات را بر روی خوک‌ها انجام دادند زیرا خوک‌ها از لحاظ آناتومیک شبیه به انسان‌ها هستند. این سیم مغناطیسی موفق به شناسایی 10 تا 80 برابری سلول‌های تومور شد.

سیم در یک سیاهرگ در نزدیکی گوش خوک که نسبتا مشابه با بازوی انسان است، قرار داده شد و پس از آن برداشته شد و سلول‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

سلول‌های توموری در حال گردش، با نانوذرات حاوی یک پادتن که روی آنها قرار می‌گیرند مغناطیسی می‌شوند.

طبق گزارش‌ها این روش جدید تا 80 برابر موثرتر از آزمایش‌های روزمره است که پزشکان از آن استفاده می کنند.

 بنابراین محققان امیدوارند تا این رویکرد به آنها در تشخیص کمک کند و بینش آنها را نسبت به وجود سلول‌های تومور در حال رشد نادر ارتقا دهد.

این مطالعه در مجله "Nature Biomedical Engineering" منتشر شده است.

 

5656

 

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
xnelty

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، گسترش استفاده از هوش مصنوعی، موجب بروز نگرانی در مورد افزایش مهارت این فناوری و اشغال کردن جای انسان شده است.

نگرانی در مورد پیامدهای گسترش هوش مصنوعی و افزایش جمعیت بیکار، کاملا طبیعی است اما شرکت چندملیتی خدمات حرفه‌ای موسوم به "پرایس واتر هاوس کوپرز" (PwC) مستقر در لندن در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده است که آینده، با پیش‌بینی‌های ما متفاوت خواهد بود.

این شرکت در بررسی‌های خود دریافت این ایده که در آینده، ربات‌ها در بسیاری از مشاغل به خصوص حمل و نقل یا تولید، جایگزین انسان می‌شوند درست است. براساس این گزارش، هوش مصنوعی در 38 درصد مشاغل مربوط به حمل و نقل و 30 درصد مشاغل تولیدی جایگزین انسان خواهد شد اما در بخش‌های دیگر، ایجاد اشتغال بیشتری شکل خواهد گرفت و به این صورت، تعادل برقرار خواهد شد. در زمینه سلامت، تنها 12 درصد مشاغل به هوش مصنوعی واگذار اما 34 درصد شغل جدید ایجاد می‌شود. در نتیجه، هوش مصنوعی می‌تواند به اندازه اشغال کردن بسیاری از کارها، در بخش‌های گوناگون ایجاد اشتغال کند.

در این گزارش آمده است: بررسی‌های ما نشان می‌دهند که هوش مصنوعی، به بیکاری در زمینه فنی منجر نمی‌شود. ما دریافتیم اگرچه هوش مصنوعی تا سال 2037 در حدود 20 درصد کارها جایگزین انسان می‌شود اما به همین اندازه شغل ایجاد می‌کند. به طور کلی، هوش مصنوعی در حدود هفت میلیون کار جایگزین انسان خواهد شد اما حدود 7.2 میلیون کار ایجاد خواهد کرد و بدین ترتیب شبکه شغلی را تا 0.2 میلیون ارتقاء خواهد داد.

"سازمان همکاری و توسعه اقتصادی"(OECD) اعلام کرده است که تنها 14 درصد مشاغل، در خطر جایگزینی هوش مصنوعی هستند.

در هر حال، هم شرکت پرایس واتر هاوس کوپرز و هم سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ادعا می‌کنند که همه بخش‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی سود ببرند. این دو سازمان معتقدند بخش‌های مربوط به آموزش، کارهای علمی و فنی، اطلاعات و ارتباطات، خدمات مربوط به اقامت و غذا، کمتر و بخش‌هایی مانند امور مالی و بیمه، خرده فروشی، ساخت و ساز، مدیریت دولتی، حمل و نقل و تولید، بیشتر در معرض خطر هستند.

انتهای پیام

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
xwhkgk

آزمایشگاه رشد گیاه ناسا در فضا که در ایستگاه فضایی بین‌المللی واقع شده است و قادر به فراهم کردن شرایط رشد گیاه در فضا است، به اندازه یک یخچال کوچک است.

در این آزمایشگاه کوچک گیاهان مختلف آزمایش می‌شوند تا بررسی شود امکان رشد کدام گیاه در فضا وجود دارد. فعالیت‌های این آزمایشگاه باعث می‌شود که تنوع گیاهی مختلفی به فضا برسد.

عکس‌های این زیستگاه گیاهی به تیم محققان ناسا در ایستگاه فضایی "کندی" ارسال می‌شود.

ناسا تصویری از این زیستگاه منتشر کرد که دراین تصویر به مناسبت روز ۴ ژوئیه (روز استقلال ایالات متحده آمریکا)، چراغ‌های  " LED" آزمایشگاه به الگوی پرچم آمریکا روشن شده‌اند.

این سیستم ۱۸۰ حسگر دارد که میزان مصرف آب، دی اکسید کربن، دما، رطوبت، اکسیژن، سطح نور، اکسیژن و درجه حرارت در گیاه را ثبت‌ می‌کنند.

پس از ثبت این اطلاعات در گیاه، داده ها به ایستگاه "کندی" ناسا ارسال می‌شود.

 

5656

 

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
sfblwy

مطالعه محققان دانشگاه هیدلبرگ آلمان نشان می دهد افراد مبتلا به دیابت نوع۲ بیشتر در معرض ریسک ابتلا به بیماری ریه با مشخصه تنگی نفس در مقایسه با بیماران فاقد دیابت قرار دارند.«استفان کُف»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افزایش تنگی نفس، اختلالات ریه بینابینی و بیماری ریه محدودکننده می توانند با دیابت نوع۲ مرتبط باشند.»یافته های قبلی آزمایشات حیوانی هم رابطه قابل توجهی بین بیماری های ریه محدودکننده و دیابت نشان می دهد.از اینرو محققان عنوان می کنند بیماری ریوی می تواند پیامد بعدی دیابت نوع۲ باشد.این مطالعه همچنین نشان می دهد بیماری ریوی محدودکننده با «آلبومینوری»، افزایش وجود آلبومین در ادرار که نشانه بیماری کلیوی است، نیز مرتبط است. این شرایط نشان می دهد بیماری ریه و بیماری کلیه با نفروپاتی، بیماری کلیوی دیابتی، مرتبط است.در این مطالعه، تیم تحقیق داده های مربوط به ۱۱۰ بیمار مبتلا به دیابت بلندمدت نوع۲، ۲۹ بیمار تازه مبتلاشده به دیابت نوع۲، ۶۸ بیمار دارای علائم پیش دیابت و ۴۸ بیمار فاقد دیابت را بررسی کردند.شرکت کنندگان از لحاظ کنترل متابولیک، عوارض مرتبط با دیابت، تنگی نفس و عملکرد ریه مورد بررسی قرار گرفتند.نتایج نشان داد بیماری ریوی محدودکننده در ۲۷ درصد بیماران مبتلا به دیابت نوع۲ بلندمدت، ۲۰ درصد بیماران تازه مبتلاشده به دیابت، و ۹ درصد بیماران مبتلا به علائم پیش دیابت مشاهده شد.دیابت همچنین فیبروز ریوی را افزایش می دهد- وضعیتی که در آن، کیسه هوا در ریه سفت و زخمی می شود.
منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
fghwzp

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، ستاره شناسان موسسه نجوم "مکس پلانک" در هایدلبرگ  آلمان می‌گویند که سیاره فراخورشیدی "کِلت-9بی"(KELT-9b) آینده درخشانی ندارد.

کِلت-9بی گرمترین سیاره‌ای است که تاکنون کشف شده است. فاصله این سیاره از زمین 650 سال نوری است و اندازه آن حدود 2 برابر سیاره مشتری می‌باشد. ستاره‌شناسان "دانشگاه ایالتی اوهایو" و "دانشگاه وندربیلت" در 6 ژوئن 2017 این سیاره را کشف کردند. دمای سطح کِلت-9بی بالغ بر 4300 درجه سانتی گراد است. این دما با دمای بسیاری از ستاره‌ها برابری می‌کند اما از خورشید منظومه شمسی دمای کمتری دارد.

" فی یان" و "توماس هنینگ" محققان این مطالعه در تحقیقات اخیرشان گفتند که جو سیاره فراخورشیدی کِلت-9بی متوسط ستاره میزبانش که "کلت 9 " (KELT-9) نام دارد،  به شدت در حال گرم شدن است.

هدف کلت یافتن سیارات فراخورشیدی جدید با استفاده از "روش گذر" است. این هدف با یافتن شیب موقت روشنایی یک ستاره انجام می‌شود. کِلت-9بی نیز  از روش گذر و در جهت صورت فلکی "ماکیان" یافت شد.

وزن این سیاره سه برابر سنگین‌تر از مشتری است و در مدار بسیار کوتاهی در اطراف ستاره میزبانش که دمای آن حدود 17 هزار و 500 درجه فارنهایت است، قرار دارد که این میزان دما تقریبا دو برابر دمای خورشید است زیرا دمای خورشید حدود 9900 درجه فارنهایت است.

نزدیکی ستاره کِلت-9بی به آن ستاره به این معنی است که قفل جزر و مدی رخ داده است و آن سمت هم همیشه روز است. در این سمت از سیاره، درجه حرارت می‌تواند تا 7800 درجه فارنهایت نیز برسد.

توماس هنینگ، یکی از محققان این مطالعه گفت: این سیاره من را به یاد ایکاروس افسانه‌ای که به خورشید نزدیک شده است، می‌اندازد. البته این سیاره از بین نخواهد رفت اما مطمئنا بخش مهمی از خود، یعنی جو خود را را از دست خواهد داد.

محققان با استفاده از طیف سنج"CARMENES" تلسکوپ 3.5 متری "رصدخانه کالار آلتو" در اسپانیا دریافتند که کِلت-9بی نه تنها جو را متورم می‌سازد، بلکه از نیروی گرانشی قوی خود برای کشیدن هیدروژن سیاره به سمت خودش نیز استفاده می‌کند.

محققان بر این باورند که این سیاره بیش از 100 هزار تن هیدروژن در ثانیه از دست می دهد و اگر این عمل ادامه پیدا کند، این سیاره تمام جو خود را از دست خواهد داد و به یک هسته سنگی و خالی تبدیل خواهد شد.

این مطالعه در مجله "  Nature Astronomy" منتشر شد.

انتهای پیام

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان این کشف را "بیگ‌بنگ" بیماری آلزایمر توصیف کرده‌اند و امیدوارند که مطالعات آنها منجر به توسعه درمان‌های نوین و روش‌های تشخیص این بیماری پیش از پیشرفت آن شود.

"مارک دایموند"(Marc Diamond)، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: این کشف شاید بزرگترین کشفی باشد که من و همکارانم تا به امروز به دست آورده‌ایم.

پیش از این تحقیقات دانشمندان درباره بیماری آلزایمر بیشتر بر روی یک پروتئین خاص به نام آمیلوئید بتا متمرکز شده بود و محققان بر این باور بودند که تجمع این پروتئین علت اصلی پاتولوژیکی این بیماری است اما اکنون در این مطالعه جدید محققان توجه خود را بر روی یک پروتئین خاص دیگر به نام "تاو"(tau) متمرکز کرده‌اند. پروتئین‌های تاو سبب ایجاد توده‌های غیرطبیعی به نام "neurofibrillary tangles" در مغز می‌شوند که این توده‌های خطرناک نورون‌ها را از بین می‌برند. برخی محققان فرض می‌کنند که این توده‌ها علت اصلی بیماری آلزایمر هستند. پروتئین‌های تاو پروتئین‌هایی هستند که ریزلوله‌ها را تثبیت می‌کنند.

پروتئین تاو در نورونهای دستگاه عصبی مرکزی به فراوانی و در یاخته‌های" آستروسیت‌ها" و "الیگودندرسیت‌ها"  به میزان کمتری یافت می‌شوند. پروتئین‌های تاوی که کارکرد خود را در تثبیت کردن ریزلوله‌ها از دست داده‌اند عامل اصلی بیماری‌های مرتبط به زوال عقل مانند آلزایمر و پارکینسون هستد. در بیماری آلزایمر، تاو غیرطبیعی از ریزلوله‌ها جدا شده و باعث از هم پاشیدن ریزلوله‌ها می‌شود.

فرافسفرگیری پروتئین‌های تاو باعث خودسامانی و در نهایت ایجاد کلاف‌های عصبی رشته‌ای می‌شوند. به وجود آمدن این کلافه‌ها در داخل نورون جابجایی و ترابری سلول را از کار می‌اندازد و باعث مرگ سلول می‌شود. این باعث گسست و قطع ارتباط نورون‌ها در قسمت‌های خاص مغز و نهایتاً از دست دادن حافظه می‌شود.

به گفته محققان اکنون دو راه برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری وجود دارد راه اول توسعه یک تست تشخیصی ساده برای تشخیص نشانه‌های غیرطبیعی پروتئین تاو از طریق آزمایش خون یا آزمایش مایع نخاعی است. اگر محققان بتوانند به راحتی این پروتئین‌های سمی را شناسایی کنند، سپس قادر به تشخیص بیماری آلزایمر پیش از پیشرفت آن خواهند بود.

راه دوم توسعه داروهایی است که مانع از تجمع پروتئین‌های تاو می‌شوند. البته محققان بر این باورند که داروهایی همانند "تافامیدیس"(tafamidis) نیز برای جلوگیری از تجمع پروتین‌های مخرب توسعه داده شده‌اند. تافامیدیس دارویی است که برای تسکین علائم بیماری "پلی‌نوروپاتی خانوادگی آمیلوئید" (FAP)که نوعی بیماری نادر و تخریبی اعصاب است که بالقوه کشنده است، بکار می‌رود.

این مطالعه در مجله " eLife " منتشر شد.

انتهای پیام

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، بامداد امروز ۱۹ تیر(۱۰ ژوئیه) در ساعت ۱۲:۵۱ به وقت مسکو(۲:۲۱ بامداد)، فضاپیمای باری"پروگرس"(ProgressMS۰۹) با موشک "سایوز"(Soyuz-۲.۱a) با موفقیت به فضا پرتاب شد.

 این پایگاه رکورددار تعداد پرتاب‌های فضایی در جهان است.

این برای اولین بار در تاریخ پرتاب فضاپیماهای "پروگرس" است که این فضاپیما با این سرعت به ایستگاه فضایی بین‌المللی " ISS" می‌رسد.

مدت زمان پرواز این فضاپیما از لحظه پرتاب آن تا رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی، ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه به طول انجامید.

فضاپیماهای باربری پروگرس با هدف رساندن سوخت، غذا، لوازم یدکی و دیگر وسائل مورد نیاز فضانوردان به فضا پرتاب می‌شوند.

 این فضاپیما نزدیک به ۳ تن بار داشت.

انتهای پیام

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰

 

به گزارش خبرآنلاین، ماشین گران‌قیمت، لباس لاکچری، زندگی در خانه گران‌قیمت و یا داشتن آیفون؛ از راهه‌ای به رخ کشیدن ثروت است.{لینک}

تحقیق اخیر توسط دانشگاه شیکاگو و NBER نشان می‌دهد که داشتن آیفون در آمریکا به این معنا است که شما در مقیاس مالیاتی بالاتری از دیگران قرار دارید.

بر این اساس از هر 10 آمریکایی دارنده آیفون، 7 نفرشان در سبد درآمدی بالا قرار دارند. این آمار از روی دیتای 2016 به‌صورت غیرمستقیم اخذشده است و داشتن آیفون هم‌ردیف با درآمد بالا تلقی شده است.

البته آیفون 999 دلاری که نوامبر 2017 راهی بازار شد، در این آمار وجود ندارد.

این رقم برای دارندگان آی پد 66.9 درصد و برای دارندگان اندروید 59.5 درصد است. (یعنی 59 درصد از دارندگان اندروید درآمد بالایی داشته‌اند.)

بین سال‌های 1992، 2004 و 2016 در آمریکا بر اساس جدول زیر داشتن برندهای معروف نشان لاکچری بودن آمریکایی‌ها توصیف‌شده است که مشاهده می‌کنید.

 

5656

 

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرآنلاین، این بزرگ‌ترین افت فروش برای سازنده گوشی‌های هوشمند در 2 سال اخیر بوده و این در حالی است که رقابت با سازندگان برتر همچنان ادامه دارد.{لینک}

با آمدن اپل، سامسونگ، هوآوی و حالا شائومی/ شیائومی عرصه بر اچ تی سی تنگ‌تر شده است و فروش این کمپانی به 2.2 میلیارد دلار(دلار جدید تایوان یا NTD) معادل 72 میلیون دلار(دلار آمریکا) رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل 6.9 میلیارد دلار (دلار تایوان) بود.

تمرکز این کمپانی روی ساخت تنها یک گوشی پرچم‌دار و عرضه در بازار نیز سودی نبخشیده و باعث نشده است تا اچ تی سی جانی تازه بگیرد.

امسال اچ تی سی تنها 2 میلیون گوشی تولید و عرضه می‌کند. هفته گذشته این کمپانی خبر اخراج یک‌چهارم از نیروی کار خود در سراسر جهان معادل 1500 شغل را تائید کرد.

سهام اچ تی سی بیش از 30 درصد از ارزش خود را ازدست‌داده است.

5656

منبع
  • مهران وب