مجموعه تبلیغاتی مهران وب

۲۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
افزوده شدن قابلیت جدید به اسنپ‌چت

 

به گزارش خبرآنلاین، iOS 12  در مقایسه با iOS 11 که سال گذشته راهی بازار شد، متفاوت بوده و قابلیت‌های جدید و نسبتاً خوبی به آن افزوده‌شده است.{لینک}

یکی از این قابلیت‌های موسوم به Screen Time است که می‌توانید به اپلیکیشن زمان مصرف بدهید تا در صورت استفاده بیش‌ازحد تعریف‌شده، ایجاد محدودیت کند. بدین ترتیب کاربر می‌تواند به آیفون خود بگوید تنها روزانه فقط 1 ساعت می‌تواند در فیس‌بوک بچرخد و سیستم‌عامل وی را مجاز به یک ساعت استفاده می‌کند و بیش از آن دچار محدودیت می‌شود. این قابلیت به‌صورت گزارشی به شما می‌گوید چند ساعت از فلان اپلیکیشن در طول روز استفاده کرده‌اید.

اپل در iOS 12 نوتیفیکیشن‌ها را بازتعریف کرده و به اپ‌ها اجازه نمی‌دهد تا به طور دلخواه و نامحدود روی اسکرین قفل شده گوشی دائما ظاهر شوند. بنابراین می‌توان به‌صورت دسته ای نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کرده و اجازه نمایش روی اسکرین را از آنها گرفت.

اپلیکیشن سهام Stocks App به‌طورکلی دگرگون‌شده و در کنار ظاهر شدن اطلاعات سهام هر کمپانی، اخبار مربوطه نیز به نمایش درمی‌آید. پورتفولیوی کمپانی‌ها قابل‌ردیابی بوده و اطلاعات تاریخی کمپانی موردنظر نیز نمایش داده می‌شود.

دارندگان گوشی مجهز به چهره شناس / face ID می‌توانند از ویژگی memoji استفاده کنند و شکل و شمایل خود را از طریق دوربین جلوی گوشی به‌صورت فان دربیاورند.

اپلیکیشن measure app با استفاده از واقعیت افزوده اجازه اندازه‌گیری اشیای کنار خود را به کاربر می‌دهد.

دستور صوتی Siri نیز بازتعریف‌شده و کاربر می‌تواند دستور جدید صادر کند. مثلاً بگوید check the news و اخبار را مرور کند. درواقع کاربر به‌جای دستورات صوتی تعریف‌شده اپل، دستور جدید با صدای خود برای گوشی تعریف می‌کند که انجام دهد.

آی‌او‌اس 12 سریع‌تر شده و اپلیکیشن‌ها زودتر باز و بسته می‌شوند. قابلیت Group FaceTime نیز به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌طور هم‌زمان با چند نفر ویدئو چت کند. البته این قابلیت دچار مشکل شده و ظاهراً بعداً در آپدیتی جداگانه به آی‌او‌اس 12 اضافه می‌شود.

 

 

 

5656

 

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
فرمانده ناو کیهانی سایوز ام‌اس ۱۰ کیست؟

 

به گزارش خبرآنلاین، آیفون 6.5 اینچی به نام آیفون 10 اس مکس با قیمت پایه 1100 دلار و مدل 512 گیگی آن به قیمت 1450 دلار واقعاً گران است.

از سوی دیگر آیفون 10 اس نیز به قیمت پایه 999 دلار به‌عنوان جایگزین آیفون ایکس(10) همچنان گران تلقی شده و به همین دلایل اپل آیفون ایکس آر را ساخته تا با عرضه آن به قیمت 749 دلار، برچسب ارزان‌قیمت به این گوشی بزند.

سؤال بزرگی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا واقعاً آیفون 10 آر ارزان است؟ و آیا 749 دلار ارزان محسوب می‌شود؟

در ساخت آیفون 10 آر به‌جای اولد از ال سی دی استفاده‌شده و به‌جای دو دوربین از یک دوربین در عقب بهره برده شده است. کنتراست رنگ در 10 آر قطعاً به 10 اس و 10 اس مکس نمی‌رسد و نداشتن تاچ 3 بعدی به‌صورت کامل نیز در ایکس آر مشهود است.

اما از آن‌سو، آیفون ایکس آر تراشه A12 Bionic، فناوری چهره شناس، اسمارت اچ دی آر در دوربین و عمر بهتر باتری در مقایسه با آیفون 8 پلاس دارد و در رنگ‌های مختلف ساخته‌شده است.

در حالت مقایسه با گوشی‌های اندرویدی برتر بازار، آیفون 10 آر به‌اصطلاح ارزان‌قیمت، همچنان گران‌تر محسوب شده و نمی‌توان به آن لقب ارزان‌قیمت داد. گلکسی اس 9 به قیمت پایه 600 دلار همچنان بیش از 150 دلار ارزان‌تر از آیفون 10 آر است. اس 9 پلاس با کلی امکانات و تجهیزات تقریباً هم قیمت با 10 آر است.

گوشی پیکسل 2 گوگل، وان پلاس 6، ال‌جی جی 7 و ... ارزان‌تر از آیفون 10 آر هستند.

بنابراین دادن لقب ارزان‌قیمت به گوشی جدید اپل منطقی به نظر نمی‌رسد و صرفاً بازاریابی تلقی شده تا اپل بتواند با پنبه سر کاربران خود را بِبُرَّد!

آیا واقعاً آیفون ۱۰ آر ارزان است؟

 

5656

 

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
مک بوک ۱۳ اینچی اپل با قیمت ۱۲۰۰ دلار شهریور ماه معرفی می‌شود

وب‌سایت مشهور DxOMark این‌بار به سراغ دوربین گلکسی نوت 9 رفته و آن را مورد بررسی قرار داده است. این گوشی موفق شده با کسب امتیاز مجموع ۱۰۳ پس از پی ۲۰ پرو هواوی در رتبه دوم قرار بگیرد.0
برخلاف تصور ما ظاهراً سامسونگ دوربین گلکسی نوت 9 را نسبت به گلکسی اس 9 پلاس ارتقا داده است. دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر این دوربین حالا با گذر از پی 20 هواوی امتیاز ۱۰۳ یعنی مشابه اچ‌تی‌سی U12 پلاس را کسب کرده که نسبت به امتیاز ۹۹ در گلکسی اس 9 بالاتر است. سامسونگ در دوربین این گوشی همچنین از هوش مصنوعی، لنز تله‌فوتو و فوکوس خودکار Dual Pixel استفاده کرده است.امتیاز دوربین گلکسی نوت 9 ده نکته برای استفاده بهتر از گلکسی نوت 9 سامسونگ بررسی تخصصی دوربین گلکسی نوت 9 سامسونگ طبق آزمون DxOMark تصاویر گلکسی نوت 9 در نور مناسب جزئیات بالا، نویز کم، دامنه دینامیکی عالی، وایت بالانس طبیعی و رنگ‌های دقیقی دارند. جزئیات در دوربین تله‌فوتو نیز حتی تا بزرگنمایی ۴ برابر مناسب بوده و افکت بوکه هم قانع کننده است. سرعت فوکوس و دقت آن بالا بوده و سامسونگ توانسته تعادل خوبی بین حفظ جزئیات و کاهش نویز برقرار کند. در عوض گاهی نورسنجی دقیق نبوده، عملکرد فلش چندان خوب نیست و عارضه ghosting نیز گاهی دیده می‌شود.در فیلم‌برداری سرعت فوکوس عالیست، رنگ‌ها شفاف و جذاب هستند، دقت نورسنجی و سرعت آن بسیار خوب است، در نور مناسب جزئیات فراوان با نویز کم ثبت شده و لرزش‌گیر نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. در عوض در صحنه‌های کم‌نور جزئیات از بین می‌رود و گاهی نویزهای کروما و luminance در تصاویر دیده می‌شود.به‌طور کلی دوربین گلکسی نوت 9 پس از پی 20 پرو هواوی بهترین دوربین موبایلی محسوب می‌شود و این گوشی در بخش عکس امتیاز ۱۰۷ و در بخش ویدئو امتیاز ۹۴ را کسب می‌کند.منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
راه‌اندازی نشانگر آنلاین بودن در اینستاگرام

«یوتیوب / YouTube» دومین وب‌سایت پرمخاطب جهان پس از موتور جستجو گوگل و بزرگ‌ترین VOD با عظیم‌ترین آرشیو ویدیو است. در فوریه 2017، در هر دقیقه 400 ساعت ویدیو بر روی یوتیوب بارگذاری می‌شد که این رقم به سرعت رو به فزونی گذاشته است. یکی از ویژگی‌هایی که در توسعه یوتیوب موثر بوده.به اشتراک گذاری درآمدهایش با کاربرانش است، به گونه‌ای که یوتیوب به ازای هر هزار کلیک، 7 دلار به کاربران پرداخت می‌کند و به همین دلیل، طیف گسترده‌ای از ویدیوهای باکیفیت توسط گروهی موسوم به «یوتیوبر / YouTuber» تولید و عرضه می‌شود.یوتیوب از سال 2005 به شکل دوره‌ای در ایران فیلتر می‌شد اما پس از انتخابات سال 1388 و فضای متشنج، این سرویس به کل فیلتر شد. اگرچه تصور می‌شد این مجموعه پس از رفع ناآرامی‌ها رفع فیلتر شود و مجدداً در دسترس کاربران قرار گیرد، این اتفاق تاکنون رخ نداد.فیلتر وب‌سایت‌هایی نظیر یوتیوب که به واسطه محتوای متنوع و کاربردی، مورد رجوع مکرر عمده کاربران است، بی‌شک تاثیر چشمگیری در گسترش استفاده از ابزارهایی نظیر فیلترشکن داشته اما سخنی از رفع فیلتر یوتیوب به میان نمی‌آید.

در مقابل برخی مسئولین به شدت به دنبال رفع فیلتر توییتر هستند؛ اتفاقی که تابناک نیز بر آن تاکید کرده و متذکر شده که حضور ایرانی‌ها می‌تواند فضای ضدایرانی حاکم بر توییتر که گاهی با عملیات روانی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز همراه می‌شود را خنثی نماید. اما پرسش اساسی این است که چرا تلاشی مشابه و به موازات رفع فیلتر توییتر، برای رفع فیلتر یوتیوب صورت نمی‌پذیرد؟در تحقیقات علمی متعددی از جمله آنچه هافینگتون پست در سال 2017 گزارش داد، مشخص شده یوتیوب سالم‌ترین پلتفرم محسوب می‌شود. بر اساس تحقیق علمی که محققان به ارزیابی 1479 نفر در رده سن 14 تا 24 سال در مورد تاثیر مثبت یا منفی روانی فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و اسنپ چت پرداختند. شرکت کنندگان در مجموع در مورد هر پلت فرم به 14 سوال پاسخ دادند.از جمله اینکه آیا آنها در طول استفاده از برنامه احساس اضطراب، افسردگی و تنهایی را تجربه کردند یا خیر. این ارزیابی همچنین در مورد چگونگی بروز تصورات بدنی، کیفیت خواب و قلدری تاثیر گذاشت. این ارزیابی همچنین در مورد چگونگی بروز آثار بدنی، کیفیت خواب و قلدری نیز صورت پذیرفت.

بر اساس این ارزیابی علمی، اینستاگرام از نظر سلامتی روانی بدترین تاثیرات را برجای می‌گذارد و شرکت کنندگان در این تحقیق تاکید کرده‌اند از میان این پلتفرم‌ها، تنها پس از استفاده از یوتیوب احساس راحتی می‌کنند. اندک ارزیابی عینی نیز نشان می‌دهد که سلامت محتوا در یوتیوب نسبت به اینستاگرام بیشتر است و در عین حال یوتیوب انعطاف بیشتری در همکاری با دولت‌ها برای فعالیت در قلمرو کشورها نسبت به اینستاگرام یا توییتر دارد.بر اساس اطلاعات «تابناک»، از دو سال پیش برخی فعالان حوزه اینترنت و مشخصاً مدیران یکی از غول‌های اینترنت ایران به دنبال رفع فیلتر یوتیوب بوده و با مدیران یوتیوب نیز ارتباط برقرار کرده‌اند. در جریان این تعامل، یوتیوب پذیرفته استانداردهای قانونی و همچنین استانداردهای فرهنگی و اخلاقی ایران را بپذیرد و با تعیین قلمرو جغرافیایی، ویدیوهایی که به تشخیص مرجع ایرانی پخش‌شان برخلاف قوانین ایران است، در ایران پخش (PLAY) نشود.

این قاعده درباره برخی کشورهای دیگر نیز وجود دارد و برخی ویدیوها مشخصاً با آی پی برخی کشورها پخش می‌شود یا با آی پی شماری از کشورها پخش نمی‌شود.ظاهراً پس از این تعامل یوتیوب که متاثر از تماس طرف ایرانی بوده و با توجه به آنکه یوتیوب برخلاف پیام‌رسان‌ها به اطلاعات محرمانه‌ای دسترسی ندارد و محتوای آن برای عموم قابل مشاهده است، مهم‌ترین ایراد باقی مانده توسط برخی مسئولین مرتبط، خروج ارز در قالب پهنای باند خارجی بوده است. یوتیوب در قبال این مسئله پذیرفته که سرورهایی در این غول اینترنتی قرار دهد و این شرکت اینترنتی داخلی میزبان سرورهای این شرکت شود اما با رفع این بهانه نیز برخی مسئولین حتی در پی پیگیری رفع این موضوع بر نیامده‌اند.

در ماه‌های اخیر نیز مشاهده شده که برخی مسئولان با وجود طرح شعار شفافیت، صرفاً از رفع فیلتر توییتر سخن به میان می‌آورند و از یوتیوب هیچ حرفی نیست.اکنون باید پرسید آیا وجود سرویس‌های مشابه داخلی که کاملاً در حال تقلید از یوتیوب هستند اما نه با مدل یوتیوب به تولیدکننده محتوای بومی رقمی پرداخت می‌کنند و نه خدمات‌شان قابل مقایسه با یوتیوب است، در عدم رفع فیلتر یوتیوب موثر بوده یا این تعارض منافع، ارتباطی به عدم مطالبه‌گری مدعیان شفافیت برای رفع فیلتر یوتیوب ندارد؟!پرسش دیگر اینکه اگر نقش یوتیوب مخرب تشخیص داده شده، چرا با وجود تحقیقات علمی که نشان می‌دهد یوتیوب از همه بسترها سلامت روانی بیشتری برای مخاطب دارد، این فیلتر پابرجاست اما اینستاگرام که تاکید شده مخرب‌ترین بستر است، فیلتر نیست؟! آیا اگر سرویسی مشابه اینستاگرام در ایران داشتیم که در اختیار عده مشخصی بود، اینستاگرام فیلتر نمی‌شد و در این شرایط اگر قرار این اینستاگرام فیلتر نشود، آیا یوتیوب مستحق رفع فیلتر (در صورت رعایت ملاحظات قانونی و اخلاقی) ایران نیست؟
منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
پرتاب ۴ ماهواره‌ «گالیلئو»

وزیر ارتباطات در رابطه با اتفاقاتی که در بازار موبایل کشور افتاد و عده‌ای دستگیر شدند گفت که هدف شفاف‌سازی، پایین آوردن قیمت موبایل نبود؛ چرا که با شفاف‌سازی به‌دنبال مبارزه با رانت خواری بودیم.منبع

  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
شاید پرتوهای کیهانی به زمین برسند

 

به گزارش خبرآنلاین، اف بی آی می‌گوید: از نقشه بزرگ هکرها خبردار شده است، چراکه آن‌ها قصد دارند با آلوده کردن دستگاه‌های خودپرداز به بدافزار، در سطح جهانی دست به سرقت عمده بزنند.{لینک}

بر این اساس هکرها با تکنیک Jackpotting قصد دارند دستگاه‌های خودپردازِ کم‌اهمیت در نقاط دورافتاده را مورد هدف اصلی خود قرار دهند تا پول نقد بیشتری نصیبشان شود.

نقش واسطه در این عملیات سوءاستفاده از دیتای لورفته یکی از ناشران کارت‌های اعتباری است که هنوز نامش فاش نشده است اما ظاهراً هکرها با رخنه در سیستم ناشر مذکور، نقشه خود را کشیده‌اند.

کارت‌های مذکور از طرف افراد متعلق به باند جهانی روی دستگاه‌های خودپرداز به اجرا گذاشته می‌شوند تا پول‌های دستگاه را از آن خود کنند.

هشدار اف بی آی به حمله قریب‌الوقوع جهانی به دستگاه‌های خودپرداز

5656

 

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
فروش یک میلیون دستگاه ساعت هوشمند ورسا توسط فیت بیت

اخیرا ویدیویی کوتاه از مدل ۲۰۱۸ آیپد پرو ۱۲.۹ اپل فاش شده است که نشان می‌دهد این تبلت قرار نیست به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون مجهز باشد.Arrayمنبع

  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
قلم S Pen گلکسی نوت 9 احتمالا با گوشی‌های غیرسامسونگی نیز سازگاری داشته باشد

کنفرانس تکنولوژی دیجی‌کالا در تاریخ ۱۵ شهریورماه در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.Arrayمنبع

  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
همایش و نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران با حمایت ایرانسل برگزار شد

به گزارش خبرآنلاین، در اینجا برخی از این ابزارهای متفاوت را باهم مرور می‌کنیم.{لینک}

بالش هوشمند Somnox که خواب بهتری را به دارنده آن هدیه می‌کند.

بالش هوشمند Somnox که خواب بهتری را به دارنده آن هدیه می‌کند.

ربات پنجه طلا که چنگال‌های مکانیکی خود را به رخ دیگران می‌کشد اما در بازی شطرنج متوسط است.

ربات پنجه طلا که چنگال‌های مکانیکی خود را به رخ دیگران می‌کشد اما در بازی شطرنج متوسط است.

پوشک هوشمند Opro9 SmartDiaper

پوشک هوشمند Opro9 SmartDiaper که مجهز به سنسور خاص بوده و به موبایل وصل شده و با اندازه‌گیری رطوبت و درجه حرارت به شما زمان تغییر پوشک بچه را می‌گوید.

نمایشگر انعطاف‌پذیر ساخت کمپانی Royole که با کیف‌دستی بانوان سِت شده است.

نمایشگر انعطاف‌پذیر ساخت کمپانی Royole که با کیف‌دستی بانوان سِت شده است.

میکروفون Yeti Nano USB ساخت Blue Microphone به قیمت 99 دلار

میکروفون Yeti Nano USB ساخت Blue Microphone به قیمت 99 دلار

جام جهان‌نما ساخت کمپانی Rollei که آینده را به شما نشان می‌دهد. البته آنچه می‌بینید مجموعه تصاویر ذخیره‌شده از بالا پایین جهان است.

جام جهان‌نما ساخت کمپانی Rollei که آینده را به شما نشان می‌دهد. البته آنچه می‌بینید مجموعه تصاویر ذخیره‌شده از خوب و بد جهان امروز است.

واقعیت افزوده ساخت Merge Cube که روی آی پد مکعب را به شکل‌های مختلف و متنوع نشان می‌دهد.

واقعیت افزوده ساخت Merge Cube  که روی آی پد مکعب را به شکل‌های مختلف و متنوع نشان می‌دهد.

لنز کلیپ دار OlloClip که به لباس می‌چسبد.

لنز کلیپ دار OlloClip که به لباس می‌چسبد.

«از خواب بیدارکن» متفاوت!

«از خواب بیدارکن» متفاوت!

با Sensorwake 2 می‌توانید غلاف را داخل دستگاه گذاشته و مثلاً با بوی قهوه از خواب بیدار شوید. اسانسهای مختلف را برای هر صبح زیبایتان انتخاب کنید و داخل دستگاه بیدارکن قرار دهید.

محصول chris ساخت کمپانی آلمانی Autolabs

اگر خودروی قدیمی دارید محصول chris ساخت کمپانی آلمانی Autolabs را به داشبورد یا شیشه خودرو وصل کرده و سیستم نویگیشن مدرنی را به‌صورت دستیار هوشمند در خودرو داشته باشید.

دوربین آنالوگ پلوراید +OneStep در سایز بزرگ

دوربین آنالوگ پلوراید +OneStep در سایز بزرگ

گاو خورشیدی که کره و پنیر می‌دهد؟

گاو خورشیدی که کره و پنیر می‌دهد؟

کره و پنیر دستگاه‌هایی هستند که با انرژی خورشیدی شارژ می‌شوند و سمبلیک هستند

تگ ردیاب که گاوها را پیدا می‌کند

تگ ردیابی که گاوها را پیدا می‌کند

هدبند هوشمند مخصوص خواب ساخت فیلیپس

هدبند هوشمند مخصوص خواب ساخت فیلیپس

ماسک ضد آلودگی هوا R-Pur

ماسک ضد آلودگی هوا R-Pur

5656

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
چین یک ماهواره رصدی وضوح بالا پرتاب کرد

هواوی در نمایشگاه IFA2018 از چهار رنگ جدید برای گوشی پی 20 پرو پرچم‌دار خود رونمایی کرد. دو رنگ از این چهار رنگ بدنه شیشه‌ای داشته و دو رنگ دیگر با بدنه چرمی عرضه خواهند شد.0
پرچم‌دار موفق هواوی پی 20 پرو از طراحی جذابی برخوردار است و یکی از ویژگی‌های متمایز این گوشی رنگ جذاب گرگ‌ومیش آن است. حالا هواوی چهار رنگ جذاب دیگر برای این گوشی معرفی کرده که دوتای آن‌ها از بدنه چرمی به‌جای شیشه‌ای بهره می‌برند.بگذارید از رنگ‌های شیشه‌ای شروع کنیم. رنگ سفید مرواریدی یا Pearl White درست مانند یک مروارید سفید با تابش نور از زوایای مختلف هاله‌های رنگی زیبایی روی آن دیده می‌شود. هواوی AI Cube را معرفی کرد؛ ترکیبی از اسپیکر هوشمند و روتر… لنوو یوگا کروم‌بوک با صفحه‌نمایش 4K و قیمت ۵۹۹ دلار معرفی شد رنگ شفق قطبی یا Aurora درست مانند رنگ گرگ‌ومیش است با این تفاوت که رنگ در آن از آبی و بنفش به مشکی متمایل می‌شود و بی‌شک یکی از جذاب‌ترین گزینه‌هاست.دو رنگ دیگر اما از بدنه چرمی استفاده می‌کنند. رنگ قهوه‌ای روشن دارای قاب جذاب طلایی رنگ بوده و رنگ مشکی نیز یک ظاهر کلاسیک و بیزنس دارد. به این ترتیب بدون نیاز به یک قاب چرمی گوشی شما دارای بدنه چرمی خواهد بود که حس متفاوتی را نسبت به بدنه شیشه‌ای به شما القا می‌کند.هواوی در مورد زمان عرضه این رنگ‌ها و یا بازارهای مورد نظر خود چیزی اعلام نکرده اما از آن‌جا که در ایران هنوز هیچ گوشی پی 20 یا پی 20 پرو به صورت رسمی وارد نشده بعید است یکی از بازارهای مدنظر هواوی کشور ما باشد.منبع
  • مهران وب